Start een eetdagboek

Val jij gemiddeld geen kilo per week af? Houd dan eens een weekje een eetdagboek bij. Noteer zo gedetailleerd mogelijk wat, hoeveel en wanneer je eet én drinkt. En ook wanneer je snaaitrek hebt en hoe je lichaam reageert op wat je eet en drinkt. Zo kun je erachter komen wat je nog kunt verbeteren…

Val jij gemiddeld geen kilo per week af? Houd dan eens een weekje een eetdagboek bij.

Noteer zo gedetailleerd mogelijk wat, hoeveel en wanneer je eet én drinkt. En ook wanneer je snaaitrek hebt en hoe je lichaam reageert op wat je eet en drinkt. Zo kun je erachter komen wat je nog kunt verbeteren aan je eet- en drinkgewoontes. Misschien schep je toch grotere porties op dan je dacht? Of eet je ’s avonds te vroeg, waardoor je later op de avond opnieuw trek krijgt.

Morgen is de laatste dag van het Vriendin Nieuwjaarsdieet. Maar het kan ook zijn dat jij later bent gestart en nog volop bezig bent. Hoe ging (of gaat) het bij jou? En wat waren (of zijn) jouw lastige momenten?

Het Vriendin dieetteam

Naam: Fleur Voerman
Beroep: voedings-deskundige en health coach.
www.fleurvoerman.nl

Naam: Eduard Bekkers
Beroep: personal trainer, groepsfitness- en mastertrainer en presenter bij Club Joy.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen