Ingrid blogt over haar gewichtsverlies: lukt het haar om af te vallen?

Ingrid blog 2: carnaval en andere tradities

Ingrid (26) wil met Weight Watchers Online afvallen tot ze een gezond gewicht heeft. Afgelopen weken werd ze uitgedaagd door carnaval en de traditionele ‘zondagavond: frietjesavond’. Is het Ingrid evengoed gelukt om af te vallen?

Ingrid (26) wil met Weight Watchers Online afvallen tot ze een gezond gewicht heeft. Afgelopen weken werd ze uitgedaagd door carnaval en de traditionele ‘zondagavond: frietjesavond’. Is het Ingrid evengoed gelukt om af te vallen?

Ik ben nu bijna vier weken bezig met Weight Watchers Online en het gaat goed. Al was het eerste weegmoment na twee weken wel even slikken. Sterker nog: het was een enorme domper! Ik had me supergoed aan mijn punten gehouden, maar ik was geen grammetje afgevallen. Het gewicht was precies, tot op de komma nauwkeurig, gelijk! Daar baalde ik flink van, maar gelukkig wist ik wel de moed op te brengen om door te gaan.

Alleen kwamen er toen een aantal gekke dagen aan: het was namelijk carnaval in Limburg! En als echte Limburgse ga je dat natuurlijk vieren. Gelukkig drink ik geen bier en heb ik er geen moeite mee om geen alcohol te drinken. Ik heb dus het hele carnaval op cola light en spa rood gevierd. Ach, ik kan ook wel feestvieren en gek doen van mezelf: daar heb ik geen alcohol voor nodig. Qua eten was het hier en daar een beetje schipperen. Alleen de zaterdag hebben we flink gezondigd, maar de overige dagen niet. Ben de punten blijven tellen tijdens de Vastelaovend, en doordat je met carnaval ook veel beweegt, verdiende ik met dansen en lopen naar het volgende café ook punten. 

Het wegen doe ik normaal op maandagavond bij de sportschool, maar die was vanwege carnaval dicht dus dit keer woog ik me op woensdagavond. Ik vond het best wel spannend, want ik was wel een beetje bang dat er weer niets af was. Maar gelukkig: 3,6 kilo. Bijna vier dus! En ook nog eens 2 kilo aan vet 🙂 Ik was echt heel blij! Een fijne motivatie om door te gaan. Overigens vergeet ik bijna te vertellen dat mijn vriend al 7 kilo kwijt is! Baas boven baas zeg maar 😉

Ik vind het punten tellen trouwens echt leuk! Het is een sport om eronder te blijven en zo creatief mogelijk te plannen. Omdat we allebei op zondag altijd werken is zondagavond onze frietjesavond. Maar ja, dat is ongezond. Om toch een snack te eten hadden we ervoor gekozen om een broodje kroket en een broodje frikadel te nemen dit keer. Minder punten en toch ook even iets anders. Ik moet wel eerlijk bekennen dat verleidingen lastig blijven hoor. Een keer heb ik heel stiekem een heel zakje borrelnootjes opgegeten. Heel slecht, want heel veel punten. Ik baalde als een stekker daarna! Dus dat ga ik niet meer doen. Wie goede tips heeft voor een lekkere, maar gezonde snacks voor ’s avonds bij de TV. Laat het me weten via de reactie mogelijkheid hier beneden!

Ik wens jullie allemaal veel succes en tot over twee weken!

Probeer Weight Watchers Online nu één week gratis!

  • 24 uur per dag tot je beschikking
  • ProPoints ® waarden van meer dan 6.000 voedingsmiddelen en meer dan 650 recepten
  • Interactieve hulpmiddelen om je voeding en activiteiten bij te houden
  • Persoonlijke doelen op basis van je lengte en gewicht
  • Met het Gewichtsverloop breng je je voortgang in kaart
  • Fitness-tips voor ieder niveau, inclusief demo's
  • Altijd je ProPoints ® dagboek bij je met de Weight Watchers App (alleen voor iPhone en iPad)!
     

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Weet jij nog een gezonde snack voor Ingrid?

  • Eefje84
    Eefje84
    Eet fruit in partjes gesneden dan geniet je het meeste ervan of als je echt trek hebt is roggebrood goed voor je nou heel veel succes en hou vol want dan geniet je er later nog meer van!
    Beantwoorden
  • Redactie Vriendin
    Redactie Vriendin
    Popcorn (zonder suiker) met bijvoorbeeld met wat paprikapoeder of cayennepeper! Vult lekker!
    Beantwoorden
  • Redactie Vriendin
    Redactie Vriendin
    Kijk in het Vriendin-receptenboek: http://www.vriendin.nl/slank-gezond/recepten/374/recept-voor-een-geurige-droge-kruidendip-voor-olijfolie-en-brood-of-rauwkost
    Beantwoorden
  • bwijnia1
    bwijnia1
    boterham met cherry tomaatjes edn kommkommer en honing mosterd saus. hmmm(k)
    Beantwoorden
  • adrianamargriet
    adrianamargriet
    Cracottes, besmeerd met pindakaas light, of komkommerschaven met een likje Philadelphia light ( fetasmaak bijvoorbeeld). enne, de weightwatchers is geen lijnen hè, het is een gezonde levensstijl aanleren. Dus die frietjes op zondagavond kunnen nog steeds. je hebt als het goed is, extra points, die kun je daar uit halen. succes weer deze week. ik doe WW sinds augustus 2011!!
    Beantwoorden
  • jimmy55
    jimmy55
    Om het appeltaartgevoel te krijgen: 1 goudrenet schillen en in stukjes snijden. Wat gewelde rozijnen er door en bestrooien met kaneelpoeder. Het schoteltje even in de magnetron om warm te maken en dan.................. heerlijk genieten van je gezonde appeltaart....:$
    Beantwoorden
  • hnm
    hnm
    :D Tomaatjes en komkommertjes of plakjes met een beetje dille mosterd (bij Jumbo)
    Beantwoorden
  • Ingrid86
    Ingrid86
    Beste allemaal, Ten eerste hartelijk dank voor alle tips en suggesties! In mijn volgende blog as. donderdag kom ik erop terug. Ik heb overigens ook nog een lekkere tip voor jullie: Een geroosterde boterham met gerookte kipfilet, plakjes komkommer en mayochilisaus (2 eetlepels mayonaise op yogurtbasis en 1 eetlepel sweet chili saus mengen. Heerlijk! Ook lekker als lichte lunch. @ adrianamargriet Natuurlijk is WW een nieuwe levensstijl en geen dieet, maar ik wil toch niet over mijn puntenaantal heen gaan en ik heb mijn week extra op nul gezet. Dit vind ik prettiger, anders kom ik weer in de verleiding.
    Beantwoorden

Gerelateerde artikelen