Mattie en Marieke zetten na 8 jaar punt achter Qmusic ochtendshow
Na acht jaar samen de ochtend van luisterend Nederland te hebben opgestart, komt er een einde aan de gezamenlijke ochtendshow van Mattie Valk en Marieke Elsinga bij Qmusic. Geen ruzie, geen drama en ook geen defecte snoozeknop: het duo heeft besloten ieder een eigen koers te varen. Wel blijven ze allebei gewoon aan boord bij de radiozender.
Het nieuws werd woensdagochtend bekendgemaakt in een podcast, waarin de spanning hoorbaar aanwezig was. “Wij moeten je iets vertellen”, opent Mattie. Daarbij bekent hij dat hij vooraf dacht dit nieuws wel even soepel te brengen, maar dat de zenuwen toch flink toesloegen. “Ik heb er de hele nacht over gedroomd”, vult Marieke aan. Dan volgt de mededeling waar luisteraars waarschijnlijk even stil van worden: “Mattie & Marieke gaat stoppen.”
Wie vreest dat een van de twee de radiodeur achter zich dichttrekt, kan opgelucht ademhalen. Mattie blijft gewoon de ochtend onveilig maken. “Ik blijf in de ochtend met een nieuwe ochtendshow”, vertelt hij. Ook Marieke blijft verbonden aan Qmusic. Sterker nog: vertrekken was voor haar nooit een optie. Ze wilde daar ‘absoluut niet weg’.
Tekst loopt door onder de Instagram-post.
Nieuwe avonturen
De beslissing komt vooral voort uit Marieke’s behoefte aan iets nieuws. Na acht jaar vroeg opstaan, en vermoedelijk meer wekkers dan haar lief is, voelt het voor haar als tijd voor een volgende stap. “Ik heb besloten te stoppen na acht jaar.” Volgens haar lonken er nieuwe uitdagingen. “Ik kijk ernaar uit om mijn horizon te verbreden en dus eigenlijk van de rijdende trein van de ochtendshow af te stappen.”
Ze benadrukt dat het besluit niet over één nacht ijs is gegaan. “Toch voelt het als het juiste moment om te doen, omdat ik zin heb in een nieuw avontuur.”
Gesprekken
Voor Mattie kwam het nieuws niet uit de lucht vallen. De twee hebben de afgelopen periode veel gesproken over haar toekomstplannen en voerden regelmatig eerlijke gesprekken over hun werkplezier. “Ik wist dat jij eerder zou gaan stoppen dan ik, maar ik ben ongelooflijk dankbaar voor de afgelopen acht jaar.”
Zo komt er een einde aan een duo dat jarenlang samen de ochtend kleur gaf. De wekker blijft bij Qmusic gewoon afgaan, maar vanaf volgend seizoen klinkt er een ander ochtendgeluid uit de speakers.
Beeld: ANP
Bron: Qmusic/Instagram: @qmusicnl
Meer Vriendin? Volg ons op Facebook en Instagram. Je kunt je ook aanmelden voor onze wekelijkse Vriendin nieuwsbrief.
LEES OOK

Uit andere media