Stefanie (1)

Stefanie: ‘Soms zit aandacht voor elkaar verpakt in een folieballon’

In de supermarkt koop ik gekleurd fondant. Er is geen zwart. Dat hebben we wel nodig voor oogjes op de eenhoorntaart die Adriana en ik binnenkort voor Adriana’s verjaardag willen bakken.

Folieballon

Voor het eerst maak ik gebruik van Click & Collect.
Behalve zwarte fondant, bestel ik: regenboogbordjes, – servetjes, een papieren tafelkleed en een folieballon. Adriana verheugt zich vooral op de vrolijke regenboogballon.

Na mijn bestelling word ik door iemand van het warenhuis gebeld.
Uitgerekend de folieballon is er niet meer.
Ik herinner mij dat ik bij een kaarten- en tijdschriftenshop folieballonnen heb gezien. Ik bel het winkeltje gelijk op.
‘Ja, die hebben we!’ zegt een verkoopster vrolijk.
‘Hoe zien ze eruit?’ vraag ik.
‘Uh… hoe moet ik dat uitleggen? De ene is een eenhoornkopje. De andere een wolkje met een regenboog en een smiley.’
Ik twijfel welke ik moet kiezen.
‘Zal ik een foto maken?’ stelt de verkoopster voor.
Ik krijg een afbeelding van de ballonnen toegestuurd met een extra smiley en de vriendelijke groeten van ene Janna.
Ik ga voor de regenboogballon en kan hem morgen ophalen.
‘Super bedankt!’ Terwijl ik een vrolijke emoticon aan mijn appje toevoeg, heb ik zelf ook een smile op mijn gezicht. De verkoopster heeft veel moeite gedaan voor een artikel van drie euro. Ondanks de afstand, voel ik mij toch persoonlijk geholpen.

Bibliotheek

Eigenlijk heb ik al eerder gebruik gemaakt van Click & Collect, al heet dat bij de bibliotheek gewoon ‘afhaalservice.’
Ik vulde titels in van boeken die ik voor Adriana wilde lenen. Op het online aanvraagformulier was ook ruimte om aan te geven wat voor soort boeken jij (of in dit geval ‘je kind’) graag leest. Ik vertelde dat Adriana van spannende, fantasierijke en het liefst geïllustreerde boeken houdt.

Toen we de boeken ophaalden, lagen er behalve de opgegeven titels nog drie boeken klaar: spannende fantasieboeken met mooie prenten. Ik stelde me voor hoe een medewerker over de kinderafdeling van een lege bibliotheek had gelopen met een vinger langs de lange rijen boeken. De medewerker was op zoek naar boeken voor mijn dochter, met dezelfde toewijding als wanneer je een cadeautje voor iemand uitzoekt. Soms zit aandacht voor elkaar verpakt in een folieballon of een boek. Mijn dankbaarheid verpak ik in een persoonlijk berichtje met een blije emoticon erbij. Ik gun het vriendelijke bibliotheekmedewerkers, winkeliers en alle ondernemers zo dat ze weer gewoon hun werk mogen doen. Ze verdienen het.

Lees ook: Stefanie: ‘Van wandelen en fietsen word ik veel blijer’

Over Stefanie

Stefanie (47) adopteerde de kinderen van haar vriend. Negen jaar geleden kregen zij en haar partner samen nog een dochter. De adoptiekinderen zijn intussen uitgevlogen. Er is zowel intens als afstandelijk contact met de kinderen die het ouderlijk huis hebben verlaten, maar de verbinding met hen blijft hoe dan ook bestaan. Thuis zorgt de jongste telg voor gelukkige en knusse momenten. Na jaren worstelen gaat Stefanie steeds beter om met de balans tussen geluk en verdriet. Lees alle blogs van Stefanie op Vriendin.nl/stefanie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen