Leuke dingen doen

Dit kost een dagje pretpark (en zo kan het goedkoper)

Het enthousiasme van de kinderen is niet te stuiten bij een dag pretpark in het vooruitzicht. Je portemonnee wordt er misschien iets minder blij van. Gelukkig zijn er manieren om te besparen op een dagje uit.

Zelf broodjes smeren, een hervulbaar flesje mee… Door de juiste voorbereiding valt er wel iets te besparen op een pretparkbezoek. Misschien heb je met een actie zelfs korting gespaard voor de entreetickets.

Lees al onze tips voor leuke dingen doen

Zoek online naar aanbiedingen

Mocht je nog geen tickets hebben, kan het lonen om voor je vertrekt even het internet af te speuren naar aanbiedingen. Soms kun je op websites als Groupon en Social Deal goede kortingen vinden. Als dat niet het geval is, is het in veel gevallen gunstiger om je tickets te kopen via de website van het pretpark. Het kan tot een paar euro goedkoper zijn dan de prijs die je betaalt aan de kassa bij het pretpark.

Dit zijn de pretpark prijzen online en aan de kassa

Door de prijzen te vergelijken, houd je weer een paar euro over voor andere dingen. Let op: de prijzen kunnen altijd aangepast worden. Sommige pretparken passen de prijzen zelfs per dag aan, afhankelijk van de drukte.

Artis

Aan de kassa: €24 euro
Online: €22 euro

Avonturenpark Hellendoorn

Aan de kassa: €24,50
Online: vanaf €15,50

Bobbejaanland

Aan de kassa: €37,50
Online: vanaf €23,50

Duinrell

Aan de kassa: €25
Online: vanaf €19,95

Efteling

Aan de kassa: €42
Online: €40

Madurodam

Aan de kassa: €19,50
Online: €17,50

Movie Park (DE)

Aan de kassa: vanaf €40,50
Online: vanaf €29,50

Toverland

Aan de kassa: €33
Online: €31

Walibi

Aan de kassa: €36,50
Online: vanaf €32

Wildlands Adventure Zoo

Aan de kassa: €27,50
Online: vanaf €22,50

Wunderland Kalkar (DE)

Aan de kassa: €27,95
Online: €24,95

Waarom zijn tickets online goedkoper dan aan de kassa?

Er zijn verschillende redenen waarom het goedkoper is om je ticket online te kopen. Pretparken besparen op die manier op kosten van een kassamedewerker en er hoeven geen tickets afgedrukt te worden. Tegen Nu.nl geeft een hoogleraar aan dat er daarnaast andere redenen zijn. Als je online een ticket koopt, heb je dat van tevoren gedaan. Tegen de tijd dat je in het pretpark bent, ben je die kosten alweer ‘vergeten’. Je begint als het ware weer op nul met je uitgaven. De marketingstrategie hierachter is dat bezoekers sneller iets te eten of drinken kopen. Als je écht wilt besparen, moet je je dus niet laten verleiden. Of misschien heb je juist bewust naar korting gezocht, zodat je budget overhoudt voor iets lekkers.

Veel plezier!

Bron: Nu.nl | Beeld: Unsplash

Reageer op dit artikel