Thuis

Met deze tips slaap je goed als het warm is

De temperaturen lopen op en als je pech hebt, geldt dat ook in de slaapkamer. Met deze tips slaap je toch goed, ook als het in je slaapkamer warm is.

1. Koel af voor je naar bed gaat

Als je al oververhit in bed gaat liggen, is de kans klein dat je nog afkoelt. Span je dus voor je gaat slapen niet meer in. Je kunt jezelf afkoelen door je polsen en voeten onder koud water te houden. Sporten vlak voor je gaat slapen, is geen goed idee. Je lichaam heeft daarna meer tijd nodig om af te koelen.

2. Vervang je deken voor een laken

De donsdeken kan in de kast – tenzij je zonder niet kunt slapen. Maar zelf dan is het misschien de moeite waard om alleen onder een laken te liggen.

3. Lig breed

Probeer je eigen lichaam niet nog warmer te maken door lichaamscontact. Een beetje breder liggen en niet tegen je partner aan kruipen, helpt om iets koeler te blijven.

Lees ook: Laat die hitte maar komen: shop de leukste linnen items

4. Open de ramen pas als het buiten kouder is dan binnen

Houd de hitte buiten en open de ramen en deuren pas zodra het buiten koeler is dan binnen. Laat de gordijnen dicht, zeker wanneer de zon op je raam brandt.

5. Zet een ventilator aan

De lucht verplaatst, waardoor er een windje ontstaat. Alleen al door dat idee zul je misschien beter slapen. Sommige ventilators werken met een timer, waardoor je hem automatisch uit kunt laten gaan als je slaapt.

6. Zet apparaten uit

Ook lampen en laptops produceren warmte. Zet alles wat je niet gebruikt uit.

Meer tips nodig? Zó slaap je ook tijdens bloedhete zomernachten

7. Draag een pyjama

Een dunne pyjama van linnen kan je lichaam juist helpen om af te koelen.

Beeld: Unsplash

Reageer op dit artikel