Placeholder

Cartoon Network wil zelfvertrouwen bij kinderen verbeteren

Door pesterijtjes op school, hoge verwachtingen en die verwarrende puberteit, kunnen kinderen enorm onzeker zijn. Tijdens de campagne ‘Powfactor’ wil Cartoon Network samen met twee videobloggers jongeren helpen hun kracht te vinden. Ook worden er nieuwe afleveringen uitgezonden van de stoere Powerpuff Girls.

Door pesterijtjes op school, hoge verwachtingen en die verwarrende puberteit, kunnen kinderen enorm onzeker zijn. Tijdens de campagne ‘Powfactor’ wil Cartoon Network samen met twee videobloggers jongeren helpen hun kracht te vinden. Ook worden er nieuwe afleveringen uitgezonden van de stoere Powerpuff Girls.

De Powerpuff Girls hebben een echte powfactor. Op deze website kunnen jongeren hun eigen powfactor ontdekken. Zijn ze legendarisch lief of onverschrokken? Het resultaat kunnen zij delen onder #powfactor.

Inspirerende videoblog
Kijken jouw kinderen vlogs? In deze video vertelt videoblogger Vincent van TheDutchTerms samen met zijn vriendin Eva hoe zij hun zelfvertrouwen verbeterden. Vincent: “Weinig zelfvertrouwen kan heel moeilijk zijn, dat heb ik zelf meegemaakt. Toen ik werd gevraagd om aan de campagne van Cartoon Network mee te werken, zei ik dus ook meteen 'ja', omdat ik hoop daarmee anderen te kunnen helpen hun onzekerheid te overwinnen.”

TV-tip
Vriendin mag een exclusieve clip van de Powerpuff Girls delen. Leuk voor je kinderen! Je bekijkt deze clip hier. De nieuwe afleveringen van de Powerpuff Girls zijn te zien op Cartoon Network.

Zelfvertrouwen versterken
Stichting De Ster is partner van deze campagne. Directeur Fleur Termijtelen: “Ieder kind heeft recht op zelfvertrouwen. Als je zelfvertrouwen goed zit, kun je groeien en zal dit je de rest van je leven helpen. Gebrek aan zelfvertrouwen bij kinderen kan tal van oorzaken hebben. Tijdens onze vakantiekampen versterken wij kinderen. Ze leren zichzelf beter kennen en accepteren, maken nieuwe vriendjes, en maken vooral veel plezier. Een formule die werkt.”