Positieve reacties op 'realistisch' bikinimodel van grote modeketen

Positieve reacties op ‘realistisch’ bikinimodel van grote modeketen

De afgelopen jaren was er steeds meer kritiek op grote modeketens die voor campagnes extreem dunne modellen gebruiken. Er lijkt nu langzaam verandering in te komen. H&M koos dit seizoen voor een Nederlands plussize model.

De afgelopen jaren was er steeds meer kritiek op grote modeketens die voor campagnes extreem dunne modellen gebruiken. Er lijkt nu langzaam verandering in te komen. H&M koos dit seizoen voor een Nederlands curve model.

Positieve reacties

De positieve reacties stroomden binnen toen H&M dit weekend op Instagram een foto plaatste van het Nederlandse curve model Jill Kortleve. “LOVE THIS! Great model choice”, plaatst iemand. “Yessss! Finally some realistic models!”, zegt een ander. De foto heeft inmiddels meer dan 860.000 likes.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door H&M (@hm) op

Lees ook: voor het eerst een model in boerkini op de cover van Sports Illustrated

Overstap naar curve model

Jill Kortleve stapte twee jaar geleden over van regulier naar curve model. “Ik dacht toen: hoe dunner ik ben, hoe meer werk ik krijg. Ik begon alsmaar meer te vermageren”, vertelde ze vorig jaar tegen i-D. “De spanning begon zich op te bouwen, en vorig jaar besefte ik dat ik dit niet meer kon volhouden. Ik moest of stoppen als model, of ik moest dringend leren houden van mijn lichaam hoe het was”, aldus Jill. Het 25-jarige model liep eerder al mee in een show van Alexander McQueen tijdens Paris Fashion Week en ze is het gezicht van Rihanna’s Fenty Beauty.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Jill Kortleve (@jilla.tequila) op