Onderzoek wijst uit: vrouwen die 2 glazen wijn per dag drinken leven langer

Afvallen en alcohol drinken: met deze 5 tips kan het wél

Je zou misschien denken dat alcohol drinken absoluut niet kan wanneer je de wens hebt om af te vallen. Toch zijn er wel degelijk manieren hoe het wél kan.

De truc is om met een aantal dingen rekening te houden.

1. Drink met mate

Het zou je niets verbazen, maar wanneer je wilt afvallen is het belangrijk dat je niet te veel alcohol drinkt. Houd het daarom bij één glas per dag.

2. Kies voor soorten met weinig calorieën

Je kunt het beste kiezen voor drankjes met weinig calorieën en suikers. Voorbeelden zijn rum of wodka, wat je kunt mixen met water met prik of een smaakje. Ook light bier (60-100 calorieën), champagne (95 calorieën) of wijn (125 calorieën) zijn opties.

3. Drink niet op een lege maag

Als je dacht dat het een goed idee was om een maaltijd over te slaan om te kunnen drinken, heb je het mis. Uit onderzoek is gebleken dat voedsel in je maag hebben het absorberen van alcohol vertraagt. Daarnaast kan je ook juíst honger krijgen na een paar drankjes. Zorg er daarom altijd voor dat je een maaltijd met vezels en eiwitten eet voor je gaat drinken. Op deze manier zal de alcohol sneller worden geabsorbeerd.

4. Wissel af met water

Door alcohol af te wisselen met water, blijf je niet alleen gehydrateerd, maar ga je ook langzamer drinken. Daarnaast kan water met bubbels ervoor zorgen dat je sneller vol zit.

5. Drink langzaam

Kies een drankje dat je langzaam kan nippen, zodat je niet snel in de verleiding komt om er nog één – of twee – te bestellen. Bovendien zal je er ook meer van genieten wanneer je het niet te snel opdrinkt.

Lees ook:wit, rood of rosé: welke wijn bevat de meeste calorieën?

Bron: Santé
Foto: Getty Images

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen