Ontwerp Zonder Titel 2020 12 14t135628.304

Met déze 4 tips krijg je meer gedaan, in minder tijd

Soms lijkt er gewoon te weinig tijd te zijn voor al je taken. Met déze 4 tips krijg je meer gedaan, in minder tijd. Wie wil dat nou niet?

1. Maak een afrondingsplan

Heb je soms het gevoel dat je werk maar niet af lijkt te komen? Dan is het een goed idee om een plan te maken aan het einde van je werkdag. Schrijf op wat er de volgende dag nog moet gebeuren en hoe je dit gaat doen. Zo zorg je ervoor dat je deze dag goed eindigt en de volgende dag meteen aan de slag kunt.

2. Schrijf dingen op

Je denkt misschien dat je volledig kunt vertrouwen op je geheugen, maar helaas laat je brein je vaak in de steek. Zo zijn de meeste mensen helemaal niet zo goed in multitasken. Schrijf dus altijd je to-do lijstje uit.

Lees ook: Bewezen: het eten van pure chocola brengt dít fijne voordeel met zich mee

3. Doe de belangrijkste dingen eerst

Het allerbelangrijkste is en blijft jouw gezondheid. Start de dag dus met die fijne meditatiesessie of loop een rondje hard. Zoek iets dat jou ontspanning en rust geeft. Pas als je dit hebt gedaan, open je jouw mail of ontvangen berichtjes. Je productiviteit zal zo een boost krijgen.

4. Let op je energieniveau

Ben jij geen ochtendmens? Start je werkdag dan met wat simpele taken en bewaar de complexere taken voor de middag. Krijg je juist in de middag een dip? Maak een wandeling of zet een extra kopje koffie. Leer je eigen lichaam en energiebalans kennen om zo optimaal te kunnen presteren.

Lees ook: Déze 10 producten zijn niet zo gezond als je denkt

Foto: GettyImages
Bron: YourTango