Placeholder

Het is Wereldfamiliedag! Zo versterk je de banden met je familie

Vandaag is een goed moment om stil te staan bij je familiebanden. Zie jij je familie vaak genoeg? HelloFresh deed onderzoek* en 40% gaf aan ouders vaker te willen zien en 35% voelt zich hier schuldig over. 

Vandaag is een goed moment om stil te staan bij je familiebanden. Zie jij je familie vaak genoeg? HelloFresh deed onderzoek* en 40% gaf aan ouders vaker te willen zien en 35% voelt zich hier schuldig over.

Ook de grootouders spelen een belangrijke rol. Wel 59% gaf aan grootouders vaker te willen zien, omdat veel ouderen zich eenzaam voelen. Van de grootouders gaf 75% aan dat een bezoekje van de kleinkinderen het mooiste cadeautje is dat zij zich kunnen wensen. Kortom, het is belangrijk om de familiebanden te onderhouden. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de ander. Hoe doe je dat?

1. Verras opa en oma
Organiseer een leuk dagje uit met de kleinkinderen. Laat de kinderen hun opa en oma verrassen thuis of in het verzorgingstehuis.

2. Wees spontaan
Stuur de familie zomaar een kaartje. Of maak samen met de kinderen een mooi knutselwerkje en stuur deze samen op. Zo leren de kinderen ook hoe belangrijk familie is.

3. Noteer alle verjaardagen
Een verjaardag is een perfect moment om samen te komen. Kun je er niet bij zijn? Stuur dan in ieder geval een kaartje of laat van je horen via de telefoon.

4. Vier samen een feestdag 
Zit je tijdens Kerst en Pasen altijd helemaal volgepland? Plan met de familie een andere dag om samen te komen. Bijvoorbeeld op Nieuwsjaarsdag. Op die dag is iedereen vaak te moe om te koken, dus laat iedereen iets makkelijks meenemen. Dan kunnen jullie zonder al te veel inspanning een groot diner organiseren.

5. Organiseer een familiedag 
Uit het onderzoek bleek dat 66% denkt dat samen eten de familiebanden versterkt. Organiseer daarom eens per jaar een familiedag en eet samen bij iemand thuis of in een restaurant.

*Over het onderzoek
HelloFresh liet het onderzoek uitvoeren door PanelWizard en stelde de vragen aan ruim 1.000 mannen en vrouwen vanaf 18 jaar. HelloFresh was benieuwd naar de relatie tussen familiebanden en samen eten.