Gezond & mooi

Boost je weerstand

Tijdens de koude wintermaanden kun je eerder verkouden of ziek worden. Tijd om nu alvast je weerstand een boost te geven. Gelukkig kun je zelf een aantal dingen doen om je weerstand te verbeteren:

1. Rust en regelmaat
Voor een goede weerstand is een goed ritme nodig. Neem voldoende rust en zorg dat je genoeg slaapt.

2. Drink met mate
Af en toe een glaasje wijn kan geen kwaad, maar te veel tast je immuunsysteem aan. Als je toch een wijntje wilt drinken, kies dan voor rode wijn. In rode wijn zit namelijk een stofje die helpt om je immuunsysteem te versterken.

3. Sporten
Sporten is fijn en als je dit regelmatig doet versterkt het je bloedsomloop en je immuunsysteem. Het beste is om in de buitenlucht te sporten.

4. Eet gezond
Probeer zo veel mogelijk gezond en vers te eten. Eet voldoende groente en fruit zodat je zink en vitamine C binnenkrijgt.

5. Lekker in je vel
Een van de belangrijkste manieren om je weerstand op pijl te houden is door lekker in je vel te zitten. Het klinkt gek, maar door te lachen en vrolijk te zijn, wordt je immuunsysteem sterker.  

Foto: Shutterstock

Reageer op dit artikel

Ik heb hier een mening over

Ik eet gevarieerd en verse producten en fruit .
Zwem 1x in de week zo ander half uur mijn banen .Fiets elke dag in weer of wind
want ik haal al mijn boodschappen zelf in huis .

Beantwoorden

Instagram