Placeholder

Straatvraag: Vind jij dat er een verbod moet komen op kindermarketing van bepaalde voedingsmiddelen?

Voedingsmiddelen voor kinderen (ontbijtgranen, koekrepen) bevatten te veel suiker, zout of vet. Daarom wil consumentenorganisatie FoodWatch een verbod op kindermarketing van deze producten. Vind jij dat ook?

Voedingsmiddelen voor kinderen (ontbijtgranen, koekrepen) bevatten te veel suiker, zout of vet. Daarom wil consumentenorganisatie FoodWatch een verbod op kindermarketing van deze producten. Vind jij dat ook?

In Vriendin 10 geven Lisette, Roos en Marlies antwoord. Wij zijn ook erg benieuwd naar jouw mening. Vul onderstaande poll in en laat ons zo weten wat vindt.

 

Lisette (29): “Nee, als ouder maak je zelf de keus of je je kind ongezond voedsel geeft of niet. Wel vind ik dat duidelijk moet zijn wat er precies in een product zit. Dan kunnen ouders afwegen of ze het hun kind willen geven. Zo leer ik mijn dochter nu al wat gezond voor haar is.”

Roos (22): “Ja, dat zou beter zijn. En dan zou er bij gezond voedsel voor kinderen juist meer aan marketing gedaan moeten worden. Als je net als bij snoep ook bij appels leuke plaatjes van Disneyfiguren zou krijgen, maak je ze voor kinderen aantrekkelijker.”

Marlies (48): “Nee, er wordt ook reclame gemaakt voor drank en sigaretten. Bovendien mag je best een beetje suiker, zout en vet eten, als het maar niet te veel is. Dus een kind mag best een snoepje eten, maar niet de hele zak. Dat weten ouders echt wel.”