Persoonlijke verhalen

Straatvraag: Vertrouw jij je bank nog?

De Nederlandse overheid heeft de SNS Bank overgenomen. De bank was anders failliet gegaan. Vriendin ging de straat op en vroeg: “Vertrouw jij je bank nog?”

In Vriendin 7 geven Allain, Emy en Linda hun mening. Vul de poll in en laat ons weten wat jij vindt!

 

Allain (27): “Ja, ik ben juist blij dat ik een Nederlandse bankrekening heb! Ik kom uit Australië en woon hier nu 2,5 jaar. Sindsdien ben ik klant bij de ABN Amro. Ik heb trouwens niet zoveel geld op mijn rekening, dus als er iets gebeurt, raak ik niet veel kwijt.”

Emy (40): "Als ik een bankrekening bij de SNS Bank had gehad, was ik woest geweest en meteen overgestapt. Maar mijn eigen bank, de ING, vertrouw ik eigenlijk wel. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.”

Linda (44): "Natuurlijk vertrouw ik mijn bank nog! Ik ga altijd van het positieve uit. Als ik bij de SNS Bank had gezeten, had ik me ook geen zorgen gemaakt over mijn geld. Ik vind wel dat banken het zelf zouden moeten kunnen redden. Maar om de economie niet in te laten storten, móest de overheid wel.”

Reageer op dit artikel

Vertrouw jij je bank nog?

Ja zeker, nooit problemen mee gehad

Ik zit bij de rabobank.. Hier zijn nog geen nare berichten over geweest.. Ook hebben ze nog geen steun gehad.. En de SNS ik was allang overgestapt naar een ander..

Ja zeker, nooit problemen mee gehad

ik heb mijn spaargeld bij de sns bank staan en dat komt goed.mijn betaalrekening staat bij de rabobank ook goed

Ja zeker, nooit problemen mee gehad

Ik zit bij de ING bank word er altijd netjes geholpen als ik vragen of problemen heb.
Gun ze me vertrouwen nog steeds zou niet weten waarom niet.

Ik houd me er niet zo mee bezig

jawel ik houd me er wel mee bezig maar het is moeilijk. ik zit bij de SNS maar ook bij de ABN. beiden zijn al eens in de problemen geweest. je moet je geld ergens bewaren, en je hebt een betaalrekening nodig. Ik zou geen bank weten die ik 100% vertrouw. Maar ik vertrouw mijn regering ook niet 100% en de EU vertrouw ik ook niet 100%. jakkes

Ja zeker, nooit problemen mee gehad

Zit bij de rabobank, en toen er mogelijk fraude werd gepleegd met onze credit card, stuurde ze meteen een brief met het verzoek direct contact op te nemen met onze vaste contactpersoon, en de card werd geblokkeerd. Super!
Snap ook niet dat het programma kassa zo moelijk deed over dat schade niet vergoed werd bij fraude, omdat die mensen toch echt zelf codes hadden gegeven. Alle codes van internetbankieren kan je vergelijken met je pincode, en tsja, die mensen hadden toch echt meerdere codes gegeven, een beetje dom is dat toch wel.

Instagram