Roze chocolade is een wereldwijde hit: dit is de reden

Roze chocolade is een wereldwijde hit: dit is de reden

Roze chocolade blijkt zo’n groot succes te zijn dat Néstle het assortiment uitbreidt en heeft daarbij jouw creativiteit nodig. 

Roze chocolade blijkt zo’n groot succes te zijn dat Néstle het assortiment uitbreidt en heeft daarbij jouw creativiteit nodig.

Gelukkig is de roze kleur van de gekleurde repen niet chemisch. En nee, er worden geen rode luizen geplet zoals bij een roze koek. De roze teint is afkomstig van ruby-cacaobonen. Het begon vorig jaar allemaal met de roze KitKat, waar ook gedroogde cranberry’s aan toe zijn gevoegd en nootjes. Het was een idee van Barry Callebaut.

Hoe roze chocolade al snel een wereldwijde hit werd

Een heerlijke snack met een leuke, niet-chemische kleur. Het klinkt als muziek in de oren en zo’n reep leent zich natuurlijk heel goed voor Instagram. Volgens Cedric Lacroix (directeur voeding bij Nestlé Japan) werd de roze chocolade meteen een hit, omdat het lekkernij dus direct werd opgepakt via social media. Mensen die een roze chocolade kochten, deelden massaal foto’s van de chocolade op Instagram.

Ruim 120 miljoen mensen zochten sinds de lancering via Google naar de reep.

Stuur jouw idee voor roze chocolade in!

Om de roze chocola nog populairder te maken, wordt nu jouw hulp gevraagd. Denk jij bijvoorbeeld, hé! Er moet een roze paashaas komen! Stuur jouw idee in via Rubychocolate.com.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door ♡ Pixie Cakes ♡ (@_pixie_cakes_) op

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Pixie Late (@pixie_late) op