meest-misleidende-product-van-2019

Deze babyvoeding is ‘het meest misleidende’ product van het jaar

Wie dacht dat de chocopasta van ‘De Kleine Keuken’ een verantwoorde keuze was voor z’n baby, komt bedrogen uit: het zoete beleg krijgt van foodwatch het Gouden Windei 2019. Hiermee is de pasta ‘het meest misleidende’ voedingsproduct van het jaar. 69 procent suiker Meer dan tienduizend mensen brachten hun stem uit op de website van…

Wie dacht dat de chocopasta van ‘De Kleine Keuken’ een verantwoorde keuze was voor z’n baby, komt bedrogen uit: het zoete beleg krijgt van foodwatch het Gouden Windei 2019.

Hiermee is de pasta ‘het meest misleidende’ voedingsproduct van het jaar.

69 procent suiker

Meer dan tienduizend mensen brachten hun stem uit op de website van de organisatie – 23 procent stemde op de chocopasta. Volgens foodwatch bevat het product bij elkaar 69 procent suiker en vet en wordt het juist afgeraden om het aan baby’s te geven, onder andere door het Voedingscentrum. “Vooral de claim ‘vanaf acht maanden’ is storend”, stelt foodwatch.

Lees ook: Wanneer heb jij genoeg suiker op voor het hele jaar?

‘Seizoensgroente’

Tweede in de verkiezing (met 22 procent van de stemmen) is de ‘seizoensgroente’ van Albert Heijn: de supermarkt prees asperges uit Peru en sperzieboontjes uit Egypte aan als seizoensgroente. De derde plaats is voor AH geitenkaasspread, “een product met vooral koeienkaas.”