×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
Advertisement

Erger jij je wel eens aan de kinderen van anderen?

Lees de reacties van drie lezeressen!
11.07.2012 -

Ben je lekker aan het shoppen, hoor je ineens een kind keihard brullen omdat hij of zij dat ene snoepje niet krijgt… Irritant! Erger jij je wel eens aan de kinderen van anderen? Vriendin vroeg de mening van drie lezeressen op straat en ook jouw mening is welkom.


Een kind dat gillend door de supermarkt rent of maar blijft zeuren. Erger jij je wel eens aan de kinderen van anderen?

Anja (45) “Soms. Het ligt er vooral aan hoe de ouders erop reageren. Ik vind dat ouders ervoor moeten zorgen dat de kinderen niet vervelend gaan doen. Maar ieder kind heeft, net als volwassenen, zijn dag wel eens niet.”

Kim (36) “Jazeker! Vooral als ze te druk zijn en een grote mond hebben. Kinderen moeten respect voor anderen hebben, ze moeten hun plaats kennen. Wat ik ook vervelend vind, is als kinderen na tien waarschuwingen nog niet stoppen met doordrammen.”

Bettina (42) “Ja, dat doe ik zeker! Misschien doordat ik zelf geen kinderen heb. Ik vind het vooral vervelend als ze door blijven zeuren, en dan vooral in de nabijheid van vrienden. Ouders die hier dan steeds op ingaan en de kinderen hun zin geven, vind ik ook irritant. Wat mij betreft mogen de kinderen van alles doen, maar wel binnen een bepaalde grens.”
 

Plaats een reactie

Erger jij je wel eens aan de kinderen van anderen?

    •  
    •  

38Reacties

  • Dit is niet ok!

    richard.e.pool wo 11 jul '12 10:35

    Reactie: Ja, inderdaad
    ja soms is het wel irritant, wij hebben zelf 4 kinderen, en ook die zijn wel eens vervelend tijdens het boodschappen doen. maar toch oordeel niet te snel, je weet vaak niet wat er vooraf al is voorgevallen. Ik vind het vaak voor de kinderen zelf vervelend als ze hard aangepakt worden door hun ouder(s). soms is het moeilijk om je er niet in te mengen, nogmaals je weet niet wat er allemaal aan vooraf gegaan is.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Linda.Olsthoorn.Bunk wo 11 jul '12 10:52

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ja vrijwel altijd... Ik werk in een winkel en hoor dagelijks vele kinderen jammeren, klagen, janken, krijsen en zelfs boos worden omdat ze iets niet mogen... Ook vind ik dat je als ouder zijnde je kind bij je hoort te houden tijdens het winkelen zodat deze niet door de winkel kan rennen en hierdoor ook andere klanten gaan irriteren...
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    zoey wo 11 jul '12 10:53

    Reactie: Ja, inderdaad
    omdat de kinderen de baas zijn en niet de ouders.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Nancy Erina Spiritual Coaching wo 11 jul '12 11:02

    Reactie: Ja, inderdaad
    OMG ja! Ik heb sowieso niet zoveel met kids en dan sta je na n lange, vermoeiende werkdag in de rij bij de supermarkt staat er naast je zo een te krijsen of op n andere manier gigantisch je aandacht te trekken!! Ik negeer ze dan of kijk ze boos aan, kan me daar echt aan ergeren als kinderen op zo'n vervelende manier om aandacht vragen.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Nachie wo 11 jul '12 11:17

    Reactie: Ja, inderdaad
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem wo 11 jul '12 11:19

    Reactie: Ja, inderdaad
    Wij ergeren ons vooral aan de ouders! wij kunnen zelf geen kinderen krijgen, wanneer wij dan iemand zienmet 3-4 kids en deze niet aankunnen, dan is dat frustrerend! Wanneer je meer niet aankunt,,,houdt het dan op 1!
    Reageer!
    • Anonymous

      Dit is niet ok!

      Anoniem vr 13 jul '12 08:38

      Ik denk dat ik je egenis heel goed snap. Ik heb een dochter en de een tweede wil op welke manier, dan ook niet lukken. Nu zul je zeggen, maar jij hebt er één. Dat is helemaal waar, maar toch blijft het frustrerend om mensen met meer kinderen te zien. Wat ik je vooral wil vertellen dat hoe moeilijk ook, dat niet iedereen in kan schatten wat meer kinderen met je doet en er zijn ook situaties waarin mensen onverwacht een kindje krijgen of een kindje met een beperking zonder dat ze het weten. Van heel dichtbij weet ik hoe moeilijk dit is. Als je drie kinderen hebt en vier miskramen hebt gehad en je na een sterilisatie toch zwanger raakt, haal je een kindje niet zomaar weg. Als ze dan vervolgens nog een beperking hebben en deze pas met 12 jaar wordt ontdekt. Kortom hoe moeilijk ook oordeel niet te snel en te hard, want vaak zit er meer achter.

  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem wo 11 jul '12 11:24

    Reactie: Ja, inderdaad
    Meestal worden de kids erop aangekeken maar eigenlijk moet je bij de ouders zijn. Laat die de kinderen bij zich houden en helpen met het boodschappen doen, betrek te erbij!!! Zo blijft het voor de kinderen leuk en gaan ze minder snel jengelen/schreeuwen. Ook dat irritante rennen door een winkel is er dan niet. Spelen en rennen kunnen ze buiten doen en dat hoort niet in een winkel.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    fb_991132757589711 wo 11 jul '12 11:49

    Reactie: Ja, inderdaad
    ik erger me wel eens aan kinderen en dan vooral aan de ouders die de kinderen niet aanpakken. ik heb zelf 3 kleine kids. die van mij zijn ook wel eens vervelend. ik probeer zoveel mogelijk alleen te gaan maar die van mij zitten in de winkel net zo goed in de hoek als ze iets doen. ze horen gewoon rustig te zijn in de winkels.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Mari-Anne wo 11 jul '12 11:55

    Reactie: Nee hoor
    Nee, kinderen zijn kinderen, en dat gedrag hoort erbij. Iedere moeder maakt dit soort situatie's mee.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    CostaBlanca wo 11 jul '12 12:52

    Reactie: Ja, inderdaad
    Echt wel!!! Zelf heb je natuurlijk andere grenzen dan de ouders. En dat kan flink irritant zijn... Krijsende, boze, vervelende, vermoeiende kids... GRRRRR
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    lucie.ros wo 11 jul '12 13:09

    Reactie: Ja, inderdaad
    Dat deed ik al voordat ik ze zelf had, zodat ik me toen voorgenomen heb ze wél op te voeden! Dat is me aardig gelukt, al zeg ik het zelf....
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    wilma wo 11 jul '12 13:20

    Reactie: Ja, inderdaad
    ja vooral als ze hun zin niet krijgen soms kan het ook wat anders zijn maar dat weet je dan niet
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    doortje.vanwijkdenbrok wo 11 jul '12 13:39

    Reactie: Nee hoor
    ik heb zelf kinderen die zijn nu al groot als ze vervelend waren in de winkels dan strafte ik ze thuis. daar liet ik anderen niet van ''meegenieten"'
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Angels1979 wo 11 jul '12 13:47

    Reactie: Ja, inderdaad
    als ze een grote mond hebben of voor geen meter luisteren.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    AquilaSol wo 11 jul '12 15:22

    Reactie: Ja, inderdaad
    Aan de overkant woont een gezin met een lading kids die totaal niet opgevoed zijn. Lopen gewoon vrolijk door andermans voortuin heen, schreeuwen erop los, en geven alleen maar grote bekken als je er wat van zegt. Opvoeden is tegenwoordig een antiek begrip.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    jacqueline.vannieuwenhuizen wo 11 jul '12 20:21

    Reactie: Ja, inderdaad
    soms als het echt van die krengen zijn die de hele boel bij elkaar gillen om niks
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    chrisje.ermers wo 11 jul '12 21:01

    Reactie: Ja, inderdaad
    Als je gezellig samen een dagje weggaat kom je overal wel krijsende kinderen tegen. Het lijkt wel of kinderen moeten krijsen om de aandacht te krijgen. Ergens gezellig en rustig samen zitten is er niet meer bij,
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Boterham1985 wo 11 jul '12 21:46

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ik erger me wel, maar vaak erger ik me meer aan de ouders die niks aan het gedrag doen, het gedrag uitlokken of het gedrag goedkeuren, dan aan de kinderen. De kinderen kunnen er vaak niks aan doen denk ik dan; als de ouders anders zouden opvoeden zou het kind dat gedrag niet vertonen. Als nee nee zou zijn, ja ja, en zeuren niet zou worden getolereerd doet een kind dat al snel ook niet meer, of stopt na een kort en bondig antwoord... Maar ook kinderen hebben af en toe hun dag niet en kunnen toch lekker door blijven drammen; ik probeer me er in ieder geval niet te druk om te maken. De beste stuurlui staan toch aan wal?
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem wo 11 jul '12 22:44

    Reactie: Nee hoor
    Meestal erger ik me aan het gedrag van de ouders van deze kinderen; òf ze geven toe òf ze grijpen niet in òf ze hebben iets te weinig geduld.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    meeri wo 11 jul '12 22:47

    Reactie: Ja, inderdaad
    als de kinderen aan het dreinen zijn om hun zin door te drijven
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    meeri wo 11 jul '12 22:48

    Reactie: Ja, inderdaad
    als de kinderen aan het dreinen zijn om hun zin te krijgen
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    mpc.bierman wo 11 jul '12 23:10

    Reactie: Ja, inderdaad
    maar dat komt dan vaak omdat ouders verkeerd op hun kind reageren naar mijn mening zodat het escaleert. Maar ik heb ook veel begrip omdat ikzelf ook wel weet dat je het soms helemaal niet zelf in de hand hebt. Wat ik wel vervelend vind is als ik voor mezelf een moment heb bewust zonder kinderen en je zoekt daar voor jezelf een rustig plekje uit in een restaurant en je uiteindelijk toch tussen de blerende kinderen van anderen beland kan niemand iets aan doen, maar dat valt dan wel moeilijk.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    jacqueline.dewaal do 12 jul '12 05:15

    Reactie: Ja, inderdaad
    Soms als kinderen eentje lopen te trappen met voetballen en er dan eentje huilend wegloopt en de rest staat gewoon te lachen! Bah wat een mentaliteit!
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem do 12 jul '12 13:19

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ja ik erger mij vaak aan kinderen die snel even voor mij langs lopen terwijl ik met krukken loop.Of krukken vast houden.En wat ik nog vervelender vind is dat ze je zo lopen aan te staren als je in een rolstoel zit.
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem do 12 jul '12 16:30

    Reactie: Nee hoor
    mensen oordelen altijd te snel.........
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem vr 13 jul '12 07:39

    Reactie: Ja, inderdaad
    Geregeld. Als ik zie hoe tegenwoordig de ouders met hun kroost omgaan en dat eeuwige gejengel van ze, dan raak ik knap geirriteerd. Ouders hebben vaak hun kids niet meer onder controle. Durven geen grens te stellen. Tot hier en that's it. Bah, ben blij dat mijn kind toch heel anders is opgevoed. Respect voor een ander en zorg dat een ander geen last van je heeft. Dat is mijn motto
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem vr 13 jul '12 08:23

    Reactie: Nee hoor
    Als ik deze reacties lees, dan lijkt het wel alsof meer en deel geen kinderen heeft. Je kunt je kind nog zo goed opvoeden en leren dat ze niet mogen rennen in een winkel etc. Het zijn en blijven kinderen en die zullen altijd de grenzen opblijven zoeken. Ik heb mijn dochter van 3,5 jaar altijd geleerd dat een winkel geen speelplaats is en dat ze kan gaan zeuren en drammen, maar dat is zeker haar zin niet krijgt. Ondanks dat ze dit donders goed weet, probeert ze het toch en is ze één van de velen kinderen, die de gaat lopen krijsen. Beste remedie is naar mijn mening geen aandacht geven en negeren, want negatieve aandacht is ook aandacht en dat is nou juist net waar ze op uit zijn. Na zo'n bui krijgt ze altijd een standje en ik ben ook al regelmatig gewoon naar huis gegaan of dat het leuke ook niet doorgaat. Kinderen doen dit namelijk echt niet alleen met winkelen, maar ook met geen snoepje etc. mogen in een speeltuin. Kortom naar mijn mening heeft dit niet alleen met opvoeding te maken, maar ook met hoe volhoudend een kind kan zijn. Punt twee hierin is dat oordelen van de zijlijn erg makkelijk is, want helaas zijn er ook veel kinderen met een beperking, zoals asperger wat niet onderkent wordt. Het is dan voor ouders erg moeilijk opvoeden, want deze kinderen hebben een andere aanpak nodig. Daarnaast zijn er ook nog erg veel mensen in een winkel die het beter weten en zich ermee bemoeien wat het nog erger maakt. mijn remedie met onze dochter van 14 maanden was alstublieft meneer, als u het beter weet dan doe ik nu mijn boodschappen en dan zie ik u weer als ik klaar ben. Het was gelijk stil in de supermarkt en zijn vrouw zei alleen maar zelf wil je ze niet en voor een ander weet je het zo goed.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Troapel vr 13 jul '12 19:31

    Reactie: Ja, inderdaad
    vooral als ze geen respect tonen naar de oudere medemens
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    kyraatje vr 13 jul '12 20:14

    Reactie: Nee hoor
    het zijn kinderen ,de mijne heeft ook zo haar buien dus
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    Lydia84 vr 13 jul '12 21:09

    Reactie: Nee hoor
    Gewoon de andere kant op kijken!! Elk kind is wel eens vervelend, ik ben dan altijd alleen blij dat die van mij 't dan niet is!
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    skulliebullie za 14 jul '12 12:15

    Reactie: Ja, inderdaad
    Kan me ontzettend ergeren als kinderen door de winkel of het restaurant rennen. De ouders vinden dat misschien prima, want dan hoeven zij zich niet bezig te houden met de kinderen. Ook dat gehuil van de kleintjes als zij hun zin niet krijgen. Mijn dochter heeft dat een keertje in de Hema gedaan omdat zij geen videoband kreeg. Ik heb mijn spullen neergezet en ben met haar naar huis gegaan. Na een paar tikken op haar billetjes stopte ik haar in bed. Zij heeft dat nooit meer gedaan. Zij is inmiddels alweer 25 jaar.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    skulliebullie za 14 jul '12 12:24

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ik kan me doodergeren aan ouders die hun kinderen door treinen, restaurant en winkels laten rennnen, zodat zij hun handen eventjes vrij hebben. Ook aan kinderen die jengelen en brullen als zij hun zin in de winkels niet krijgen. Mijn dochter wilde een keer een videoband in de Hema. Doordat zij haar zin niet kreeg, begon zij keihard te huilen. Ik legde mijn boodschappen op de grond en ben met haar naar buiten gegaan en zei tegen haar : : wacht maar als wij thuis zijn". Toen wij het huis naderden hield zij op met huilen en zei: 'nu huil ik niet meer". Binnengekomen heb ik haar mee naar boven genomen een paar tikken op haar billen gegeven en in bed gestopt. Ik wilde haar even een tijdje niet meer zien. Voortaan kon ik rustig winkelen, want dit heeft zich nooi meer herhaald. Als wij naar restaurants gingen, dan nam ik tekenspulletjes en haar leesboekjes mee en dan zat zij heel rustig aan de tafel. Misschien een ideetje voor ouders die eens uit eten willen gaan. Mijn dochter is inmiddels 24.
    Reageer!
  • Anonymous

    Dit is niet ok!

    Anoniem za 14 jul '12 19:41

    Reactie: Ja, inderdaad
    ik heb niks met kinderen
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    chantal.vanbezooijenbleij ma 16 jul '12 15:01

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ik heb zelf een dochter van 3 en zoon van 1. Dochterlief zit midden in de beruchte peuterpubertijd, en ja, ik heb één keer in de Zeeman meegemaakt dat ze alle knopjes die ik bezit in probeerde te drukken door op de grond te gaan liggen huilen. Ja, het schaamrood staat je op de kaken, maar ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat dit gedrag niet kon, en dat ze kon kiezen: of meegaan en zich gedragen, of alleen achterblijven. En uiteraard koos ze optie 1. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Waarom ik dit vertel? Ik zag nog diezelfde week een andere moeder met een kind in dezelfde leeftijdscategorie precies het omgekeerde doen. Ze bleef hem van de grond tillen, aan een arm over de grond meeslepen, hem smeken om stil te worden en ga zo maar door. Ergens heb je medelijden met de moeder, maar dat kind! PFFFFFF! Wat een drama was dat joch. Toch wel een bevestiging dat ik het goed had aangepakt door direct de grenzen aan te geven. Ik zal niet snel mijn kinderen smeken om stil te zijn!
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    yootje73 ma 16 jul '12 16:28

    Reactie: Ja, inderdaad
    Ja, ook irriteer me vaak aan de kinderen van anderen. Zelf heb ik geen kinderen, maar zoals ouders tegenwoordig met hun kinderen omgaan?! Ben je gezellig ergens aan het lunchen of dineren, zijn er altijd kinderen die rond rennen langs de tafels, lopen te schreeuwen en de ouders maar " gezellig" doorkletsen en de kinderen aan hun lot overlaten. Ben je aan het winkelen...schreeuwen er weer kinderen omdat ze hun zin niet krijgen en de ouders zeggen er weer niets van Mijn neefjes gaan vaak met ons mee, maar die gillen en schreeuwen echt niet en hebben manier. Ik vind dat tegenwoordig dat ouders niet omkijken naar hun kinderen, maar dat een ander er last van heeft, tja....blijkbaar komt dat niet in ze op De kinderen kunnen er niks aan doen...wellicht dat we ouders maar eens moeten heropvoeden! Mensen willen graag kinderen, maar het lijkt wel of ze er niet teveel last van willen hebben!! "Neem" dan geen kinderen!!!! Oei...kan ik zo kwaad om worden!
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    qwertyqwert ma 16 jul '12 17:01

    Reactie: Nee hoor
    Nee ik erger me niet aan kinderen van een ander als de ouders daar goed op reageren. Kinderen blijven kinderen en alles wat ze doen is een leerproces. Het is dan aan de ouders om ze daarbij te helpen en ze in de juiste richting te sturen. Als ik me dan toch erger is het juist aan ouders die daar niets aan doen.
    Reageer!
  • Dit is niet ok!

    pandabeertje di 17 jul '12 10:46

    Reactie: Ja, inderdaad
    mijn kids wisten nee is nee!!!
    Reageer!
De zus van Diana werd vermoord

20.09.2017 - In mei 2016 schrikt heel Nederland op wanneer krantenbezorgster Anita (51) tijdens haar ronde door Rotterdam-Delfshaven wordt neergestoken. De dader is veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf en tbs. Haar zus Diana praat er nu voor het eerst over. “Ik ben zo blij dat onze ouders dit niet meer hoeven mee te maken.

Lees verder
Irene: ‘Mijn zoon woog maar 670 gram bij zijn geboorte’

20.09.2017 - Irene (45) was pas 26 weken zwanger toen haar zoon Thomas (14) werd geboren. Zijn vooruitzichten waren niet goed.Thomas redde het, vechtend voor zijn leven met zijn ouders aan zijn zijde. Maar dat ging niet vanzelf. “Er lagen meer draden dan kind in de couveuse.”

Lees meer!
Sandra (41) heeft drie kinderen van drie vaders

19.09.2017 - Sandra heeft drie kinderen: Levi (17), Julian (13) en Fay (3). Het idee dat die alle drie een andere vader hebben, is niet iets waar Sandra's omgeving op zijn minst aan moet wennen. 'De afkeurende blikken raken me nog steeds'

Lees meer
Babette Labeij: ‘De droom om popster te worden heb ik nog steeds’

19.09.2017 - Eigenlijk was ze het liefst een internationaal beroemde zangeres geworden. Het liep anders: Babette Labeij (44) groeide uit tot Nederlands bekendste zangcoach. Daar ging een weg vol pieken en dalen aan vooraf, maar nu is ze helemaal op haar plek. “Alles is gelukt, omdat ik doe wat ik leuk vind.”

Lees meer
Doe mee aan de Week Tegen Pesten

16.09.2017 - 18 tot 22 september is het weer de Week Tegen Pesten. Deze gaat dit jaar over online pesten. Zo worden er onder andere tips gegeven voor het voorkomen en aanpakken van hiervan. In deze week wordt dit probleem op scholen, de werkvloer en in het dagelijks leven opgepakt.

Lees verder
Marjolein: 'Ik heb mijn leven te danken aan mijn zus Marieke'

15.09.2017 - Drie jaar geleden wordt bij Marjolein (47) acute lymfatische leukemie (ALL) vastgesteld. Ze krijgt chemotherapie en moet bestraald worden, maar de enige manier om echt te genezen is een stamceltransplantatie. Gelukkig blijkt haar zus Marieke (41) een match. “Dankzij haar leef ik nog.”

Lees verder
Blog door gasthoofdredacteur Petra: borrelalarm

14.09.2017 - Al jaren heb ik met een groep vriendinnen een borrelalarm. Als zo’n alarm afgaat, probeert iedereen van de partij te zijn en spreken we af in onze stamkroeg.

Lezen

5

Vriendin's Grote FeestWinGids: win prijzen t.w.v. ruim € 16.500,-

14.09.2017 - Vriendin is jarig en dat vieren we met jou! In deze FeestWinGids geven we superprijzen weg! Winnen? Meedoen kan van 13 tot en met 19 september 2017.

Doe mee
« vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 193 |